Ożywione, nieożywione, obumarłe
23 czerwca 2023
W miesiącu maju zrealizowaliśmy kolejne montessoriańskie zagadnienie: „Ożywione, nieożywione, obumarłe''. Temat okazał się idealny na zajęcia praktyczne w terenie.
Taką właśnie formę poznania elementów przyrody wybrały wszystkie grupy dzieci w naszego Ośrodka, które w tym roku realizowały Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,W świecie Montessori''. Przedszkolaki wybrały się na plac zabaW, gdzie obserwowały i dopasowywały do etykiet elementy świata ożywionego, nieożywionego i obumarłego. Uczniowie klasy pierwszej i drugiej szkoły podstawowej wybrali się na plażę i do parku miejskiego, by sensorycznie doświadczyć i poznać przyrodę, która nas otacza. Z tej wspaniałej lekcji na świeżym powietrzu przynieśliśmy do szkoły znalezione maleńskie fragmenty nieożywione i obumarłe, a ożywione zostawiliśmy w ich naturalnym środowisku. Następnego dnia utrwaliliśmy zdobytą wiedzę segregując muszelki, kamyczki, patyki, szyszki, a nawet piasek i inne cenne naturalne okazy. To była wspaniała lekcja przyrody.
Niestety to już ostatni montessoriański temat w tym roku szkolnym. Czekamy na kontynuację projektu i kolejne zagadnienia.
Galeria zdjęć
-
Uczniowie oglądają podzielone elementy przyrody
-
Uczniowie dzielą zebrane skarby przyrody
-
Uczniowie leżą na plaży i prezentują skarby przyrody
-
Uczniowie prezentują ożywioną przyrodę
-
Uczniowie prezentują nieożywioną przyrodę
-
Uczniowie prezentują obumarłą przyrodę
-
Nauka dzieci o składnikach przyrodniczych w sali przedszkolnej
-
Nauka dzieci o składnikach przyrodniczych na terenie przedszkola