Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Dzień kota

Witamy w naszej szkole

Cicha noc...

Cicha noc...

Jesienna wystawa "Drzewo"

SZKOŁA PODSTAWOWA

Pracownia geografii widok na tablicę multimedialną i ławki.

Przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Marii Konopnickiej w Świnoujściu działa Szkoła Podstawowa przeznaczona dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami takimi jak: wada wzroku, słuchu, autyzm, niepełnosprawność ruchowa. Uczniowie przyjmowani są do naszej szkoły na podstawie Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Nauczanie w Szkole Podstawowej może odbywać się na 2 etapach kształcenia:
I etap edukacyjny - nauczanie zintegrowane klasy I-III
II etap edukacyjny - nauczanie w klasach IV -VIII.

Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną stopnia lekkiego realizują zagadnienia podstawy programowej kształcenia ogólnego tak jak wszyscy uczniowie szkół masowych, zgodnie z indywidualnymi możliwościami. Nauczanie odbywa się w małych zespołach klasowych.

Nauczyciele stosują wobec uczniów indywidualizację, dostosowując odpowiednie metody i formy pracy z dzieckiem.  
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną stopnia lekkiego otrzymują na zakończenie roku szkolnego świadectwa takie jak ich rówieśnicy w szkołach masowych bez żadnych dodatkowych zapisów, że są uczniami szkoły specjalnej.
Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym uczą się Zespołach Edukacyjno Terapeutycznych (ZET).

Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki edukacyjno- wychowawczo - terapeutyczne szkoła stara się zapewnić dzieciom jak najlepsze warunki nauczania.
Pracownie szkolne są przestronne, jasne, wyremontowane i doskonale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne, między innymi pozyskane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Mała liczebność klas sprzyja indywidualizacji procesu nauczania.
Proces kształcenia dostosowany do możliwości dziecka jest gwarantem odnoszenia przez dzieci sukcesów na miarę swoich możliwości.
Sprzyja to poczuciu własnej wartości oraz poczuciu bezpieczeństwa w placówce, w której uczeń spędza wiele godzin w tygodniu.

Uczniowie naszej szkoły objęci są różnorodnymi formami rewalidacji zgodnymi z zaleceniami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej: korektą wad mowy, korekcją wad postawy, zajęciami kompensacyjnymi, zajęciami prowadzonymi metodą  Biofeedback, terapią Integracji Sensorycznej, muzykoterapią, dogoterapią, hipoterapią.
Uczniowie mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań i zdolności na zajęciach kół zainteresowań.
Dzieci w naszej szkole odnajdują siebie. Czują się ważne i doceniane.

Banery/Logo