O NAS - TEKST DO ODCZYTU MASZYNOWEGO
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
im. Marii Konopnickiej w Świnoujściu - tekst do odczytu maszynowego
Kontakt
Adres
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Marii Konopnickiej
ul. Piastowska 55
72-600 Świnoujście
Kontakt telefoniczny
Sekretariat Ośrodka
TEL: 91 321 5426
FAX: 91 321 5426
Numery wewnętrzne:
12 - sekretariat Ośrodka
13 - pedagog, psycholog
18 - gabinet wicedyrektora Ośrodka
20 - intendent
21 - fax
Szkoła
TEL: 91 321 3170
Poczta e-mail
sekretariat@sosw.swinoujscie.pl
Rozmowa w polskim języku migowym możliwa jest przy pomocy aplikacji Tłumacz on-line
Rozmowa w polskim języku migowym - link
Sekretariat Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
Sekretariat Ośrodka przyjmuje podania, wnioski i pisma interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 -15.00. Sekretariat Ośrodka udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw. Korespondencję można dostarczyć osobiście lub drogą pocztową. e-mailową.
Podstawowe informacje:
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Marii Konopnickiej w Świnoujściu jest placówką obejmującą kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzież, w wieku od 3. do 24. roku życia, z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami m.in. takimi jak: wada wzroku, słuchu, autyzm, niepełnosprawność ruchowa. Uczniowie przyjmowani są do naszej szkoły na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Organem prowadzącym jest Miasto Świnoujście. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Zachodniopomorski Kurator Oświaty.
Działalność Ośrodka
- Ośrodek obejmuje swoją działalnością:
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka,
- Przedszkole Specjalne,
- Szkołę Podstawową Specjalną,
- Branżową Szkołę Specjalną I Stopnia o specjalnościach: kucharz, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej,
- Szkołę Specjalną Przysposabiającą do Pracy,
- Internat dziewczęcy i chłopięcy.
Organy Ośrodka:
- dyrektor Ośrodka,
- rada pedagogiczna Ośrodka,
- rada rodziców,
- samorząd wychowanków.
Ośrodek posiada jedną administrację, obsługującą wszystkie działy.
Nasza misja:
- Każde dziecko/uczeń osiąga maksymalną samodzielność życiową na miarę swoich możliwości oraz pełni takie same role społeczne, jak ich rówieśnicy poprzez włączenie społeczne.
- Nauczyciele stosują wobec uczniów indywidualizację, dostosowując odpowiednie metody i formy pracy z dzieckiem.
- Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną stopnia lekkiego realizują zagadnienia podstawy programowej kształcenia ogólnego tak jak wszyscy uczniowie szkół masowych, zgodnie z indywidualnymi możliwościami. Nauczanie odbywa się w małych zespołach klasowych.
- Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną stopnia lekkiego otrzymują na zakończenie roku szkolnego świadectwa takie jak ich rówieśnicy w szkołach masowych bez żadnych dodatkowych zapisów, że są uczniami szkoły specjalnej.
- Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym uczą się Zespołach Edukacyjno-Terapeutycznych (ZET).
Ośrodek zapewnia:
Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki edukacyjno- wychowawczo - terapeutyczne Ośrodek stara się zapewnić dzieciom jak najlepsze warunki nauczania.
- Pracownie szkolne są przestronne, jasne, wyremontowane i doskonale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne, między innymi pozyskane z Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Mała liczebność klas sprzyja indywidualizacji procesu nauczania.
- Proces kształcenia dostosowany do możliwości dziecka jest gwarantem odnoszenia przez dzieci sukcesów na miarę swoich możliwości. Sprzyja to poczuciu własnej wartości oraz poczuciu bezpieczeństwa w placówce, w której uczeń spędza wiele godzin w tygodniu.
- Uczniowie naszej szkoły objęci są różnorodnymi formami rewalidacji zgodnymi z zaleceniami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej m.in.: korektą wad mowy, korektą wad postawy, zajęciami kompensacyjnymi, zajęciami prowadzonymi metodą Biofeedback, terapią integracji sensorycznej, muzykoterapią, hipoterapią, zajęciami rozwijającymi kompetencje emocjonalno-społeczne; korekcji innych zaburzonych funkcji.
- Uczniowie mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań i zdolności na zajęciach kół zainteresowań.
Dzieci w naszej szkole odnajdują siebie. Czują się ważne i doceniane.