KOŁA ZAINTERESOWAŃ

KOŁO RECYTATORSKIE DLA UCZNIÓW Z ZE-T "C" SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Zajęcia w kole recytatorskim stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej dla uczniów. Na zajęciach dzieci ćwiczą sztukę poprawnej wymowy, poprawiają dykcję. Poprzez uczestnictwo w zajęciach uczniowie wyrabiają w sobie wiele pozytywnych postaw: uczą się tolerancji, wzajemnego szacunku, rozwijają swoje zdolności. Ważnym celem jest również przygotowanie dziecka do wartościowego i racjonalnego spędzania czasu wolnego. Uczniowie uczą się dokonywać właściwych wyborów. Udział w przedstawieniach rozwija ich wiarę w siebie. Nasi „młodzi artyści” wytrwale pracują nad sobą przełamując nieśmiałość, pokonują tremę podczas publicznych wystąpień. Efekty swojej pracy  prezentują podczas uroczystości szkolnych i pozaszkolnych. 

Grażyna Kos

KOŁO CZYTELNICZE DLA KLAS I-III

„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”

Wisława Szymborska

Koło czytelnicze ma na celu:

  • podnosić poziom czytelnictwa wśród dzieci
  • kształtować nawyk czytania na całe życie
  • wywoływać przyjemne skojarzenia związane z procesem czytania
  • zainteresować uczniów zbiorami biblioteki szkolnej
  • stymulować rozwój emocjonalny i kształcić wrażliwość dzieci
  • bogacić słownictwo
  • rozbudzać wyobraźnię

Proponowana literatura:

  • opowiadania publikowane w czasopiśmie „Abecadło”
  • wiersze J. Tuwima, J. Brzechwy, M. Konopnickiej
  • audiobooki: „Leśne opowieści”, „ Dzieci z ulicy awanturników”, „Wielka ucieczka dziadka”
  • słuchowiska dla dzieci: „Sprawiedliwa Rózga”, „Cudowna Kłódka”, „ Julka, Pająk i Atrakcje”, „Czarownik Ptaków” 

Izabela Santorek

KOŁO TEATRALNE DLA UCZNIÓW KL. II-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Udział w zajęciach umożliwia emocjonalny rozwój dziecka, pozwala poznawać siebie, pomaga wyrabiać umiejętność wywoływania emocji i radzenia sobie z nimi, uczy odkrywać inny świat i znaleźć motywację do tworzenia, rozwija wiarę w siebie.
     Na zajęciach koła teatralnego uczniowie przygotowują się go do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa, uczą się podstawowych zagadnień związanych z teatrem, poznają proces twórczy nad spektaklem, rozwijają zainteresowanie literaturą, ale przede wszystkim bawią się słowem, gestem, muzyką oraz ruchem scenicznym. Zajęcia oprócz rozwijania zainteresowań uczniów mają również wymiar rewalidacyjny, ponieważ usprawniają wymowę, doskonalą prawidłowy oddech, rozwijają wrażliwość słuchową, koncentrację i pamięć.

W ramach zajęć teatralnych planujemy: wyjście do teatru, kina, muzeum, spektakle on-line, przygotowywanie inscenizacji i prezentację przed publicznością szkolną i lokalną oraz udział w konkursach recytatorskich, przeglądach i festiwalach teatralnych.

Iwona Stasiak

KOŁO CZYTELNICZO-RECYTATORSKIE DLA UCZNIÓW BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA

KOŁO CZYTELNICZO-RECYTATORSKIE DLA UCZNIÓW BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA ma na celu:
Przygotowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w kulturze.
Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy, techniki głośnego czytania oraz recytacji z odpowiednią artykulacją, akcentem, tempem, rytmem i intonacją.
Uwrażliwianie na sztukę, pobudzanie dzieci i młodzieży do działań artystycznych.
Na zajęciach koła uczniowie poznają wartościowe utwory z zakresu literatury polskiej, będą potrafili kontrolować własną wymowę, wzbogacą słownik czynny i bierny, będą uczestniczyli w przedstawieniach teatralnych, konkursach recytatorskich, rozwiną uzdolnienia aktorskie. Będą prezentować różne utwory młodszym kolegom ze szkoły podstawowej.
"Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.” Wisława Szymborska

Joanna Ryszka

SZKOLNE KOŁO SPORTOWE

W SOSW Świnoujście działa Uczniowski Klub Sportowy SKEJT. W ramach jego działalności prowadzone są zajęcia SKS dla uczniów ośrodka z różnych dyscyplin sportowych. Dzieci i młodzież nabywają tam umiejętności i rozwijają zainteresowania sportowe. Uczestniczą w zawodach o randze wojewódzkiej i ogólnopolskiej.

CHÓREK

Chórek w SOSW spełnia trzy podstawowe funkcje:

  • poznawczo-kształcącą,
  • wychowawczą
  • użytkową.

Zajęcia chórku przeznaczone są dla uczniów pragnących rozwijać swoje zamiłowania do śpiewu na zajęciach pozalekcyjnych. Do zespołu może należeć każdy chętny uczeń.

I Ogólne cele edukacyjne:

  1. Kształtowanie zainteresowań i zamiłowań muzycznych.
  2. Umożliwienie uczniom przeżycia różnych doświadczeń muzycznych.
  3. Kształtowanie kultury muzycznej (umiejętność włączania sztuki we własne, osobiste życie).
  4. Ukazanie wielkiego bogactwa świata sztuki.
  5. Stwarzanie sytuacji dających możliwość przeżyć wewnętrznych, kontemplacji a także autorefleksji.
  6. Ukazanie różnych funkcji sztuki – estetycznej, poznawczej, wspólnotowej, emocjonalno – terapeutycznej, religijnej.
    II Szczegółowe cele edukacyjne:
    • kształtowanie zainteresowań i upodobań muzycznych
    • kształtowanie głosu i umiejętności posługiwania się nim
    • kształtowanie słuchu muzycznego oraz wrażliwości intonacyjno – emisyjnej
    • wyposażanie uczniów w podstawowe umiejętności wokalne
    • wdrażanie uczniów do aktywności artystycznej i kulturalnego wykorzystania swojego wolnego czasu
    • opanowanie różnorodnego repertuaru piosenek związanych z kalendarzem imprez szkolnych
    • kształtowanie systematyczności, obowiązkowości oraz umiejętności współdziałania w grupie
    • dostarczanie radości ze wspólnego śpiewania a także pozytywnych przeżyć związanych z występami oraz możliwością wykazania się własnymi umiejętnościami
    • wytwarzanie trwałych i wartościowych estetycznie nawyków kontaktu z muzyką różnego typu
    • kształcenie umiejętności współżycia w grupie zjednoczonej wspólnymi zainteresowaniami
    • wartościowe, w sensie poznawczym i wychowawczym, wypełnienie czasu wolnego od zajęć lekcyjnych
    • ułatwienie kontaktu z muzyką oraz podniesienie kultury muzycznej środowiska

III Repertuar utworów:

  1. Pieśni patriotyczne i okolicznościowe.
  2. Piosenki popularne i młodzieżowe.
  3. Pieśni artystyczne i ludowe.

Małgorzata Leśniewska

CZYTANIE BAJEK PRZY MUZYCE RELAKSACYJNEJ

Baju, Baju - czytanie bajek i baśni przy muzyce relaksacyjnej

Dlaczego warto czytać dzieciom ?

Czytanie:

  1. buduje więź pomiędzy nauczycielem i dzieckiem,
  2. zaspokaja potrzeby emocjonalne,
  3. wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości,
  4. uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu,
  5. przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania,
  6. uczy myślenia,
  7. rozwija wyobraźnię,
  8. poprawia koncentrację,
  9. ćwiczy pamięć,
  10. przynosi wiedzę ogólną,
  11. ułatwia naukę,
  12. uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną,
  13. rozwija poczucie humoru,
  14. jest znakomitą rozrywką,
  15. zapobiega uzależnieniu od mediów,
  16. chroni przed  wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej,
  17. pomaga w rozwiązywaniu problemów,
  18. jest zdrową ucieczką od nudy,
  19. jest profilaktyką działań aspołecznych,
  20. kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy.

Barbara Krzyszczak

ul. Piastowska 55
72-600 Świnoujście
Sekretariat:  tel: 91 321 54 26
sekretariat@sosw.swinoujscie.pl
Interferie Hotel Medical Spaw Świnoujściu
Stowarzyszenie Proficio
Port Szczecin-Świnoujście
Interferie Hotel Medical Spaw Świnoujściu
Stowarzyszenie Proficio
Port Szczecin-Świnoujście
heartstargraduation-hat Skip to content