Zajęcia w kole recytatorskim stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej dla uczniów. Na zajęciach dzieci ćwiczą sztukę poprawnej wymowy, poprawiają dykcję. Poprzez uczestnictwo w zajęciach uczniowie wyrabiają w sobie wiele pozytywnych postaw: uczą się tolerancji, wzajemnego szacunku, rozwijają swoje zdolności. Ważnym celem jest również przygotowanie dziecka do wartościowego i racjonalnego spędzania czasu wolnego. Uczniowie uczą się dokonywać właściwych wyborów. Udział w przedstawieniach rozwija ich wiarę w siebie. Nasi „młodzi artyści” wytrwale pracują nad sobą przełamując nieśmiałość, pokonują tremę podczas publicznych wystąpień. Efekty swojej pracy prezentują podczas uroczystości szkolnych i pozaszkolnych.
Grażyna Kos
„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Wisława Szymborska
Koło czytelnicze ma na celu:
Proponowana literatura:
Izabela Santorek
Udział w zajęciach umożliwia emocjonalny rozwój dziecka, pozwala poznawać siebie, pomaga wyrabiać umiejętność wywoływania emocji i radzenia sobie z nimi, uczy odkrywać inny świat i znaleźć motywację do tworzenia, rozwija wiarę w siebie.
Na zajęciach koła teatralnego uczniowie przygotowują się go do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa, uczą się podstawowych zagadnień związanych z teatrem, poznają proces twórczy nad spektaklem, rozwijają zainteresowanie literaturą, ale przede wszystkim bawią się słowem, gestem, muzyką oraz ruchem scenicznym. Zajęcia oprócz rozwijania zainteresowań uczniów mają również wymiar rewalidacyjny, ponieważ usprawniają wymowę, doskonalą prawidłowy oddech, rozwijają wrażliwość słuchową, koncentrację i pamięć.
W ramach zajęć teatralnych planujemy: wyjście do teatru, kina, muzeum, spektakle on-line, przygotowywanie inscenizacji i prezentację przed publicznością szkolną i lokalną oraz udział w konkursach recytatorskich, przeglądach i festiwalach teatralnych.
Iwona Stasiak
W SOSW Świnoujście działa Uczniowski Klub Sportowy SKEJT. W ramach jego działalności prowadzone są zajęcia SKS dla uczniów ośrodka z różnych dyscyplin sportowych. Dzieci i młodzież nabywają tam umiejętności i rozwijają zainteresowania sportowe. Uczestniczą w zawodach o randze wojewódzkiej i ogólnopolskiej.
Chórek w SOSW spełnia trzy podstawowe funkcje:
Zajęcia chórku przeznaczone są dla uczniów pragnących rozwijać swoje zamiłowania do śpiewu na zajęciach pozalekcyjnych. Do zespołu może należeć każdy chętny uczeń.
I Ogólne cele edukacyjne:
III Repertuar utworów:
Małgorzata Leśniewska
Baju, Baju - czytanie bajek i baśni przy muzyce relaksacyjnej
Dlaczego warto czytać dzieciom ?
Czytanie:
Barbara Krzyszczak
W tym roku szkolnym głównym założeniem programu ,,Paszport do dorosłości’’ jest ułatwienie życiowego startu naszym pełnoletnim wychowankom, absolwentom Branżowej Szkoły I Stopnia. Moja innowacja pedagogiczna będzie polegała na tym, by uczniowie odkrywali sens swoich działań, by wiedzieli, co chcą osiągnąć i planowali, jak to zrobić. Przy mojej pomocy, ale w dużej mierze samodzielnie, będą przygotowywali wszelkie wyjścia (Urząd Miasta, Urząd Pracy, ZUS, Bank, Urząd Skarbowy, Poczta, zakłady pracy) - na przykład będą sami zdobywać informacje o godzinach urzędowania, dopełnieniu koniecznych formalności potrzebnych w załatwieniu sprawy w urzędzie. Zadania, które będę im przydzielała i których będą się podejmować sami, dostosuję do ich możliwości i umiejętności. Wspólnie będziemy opracowywali plany naszych wycieczek. Działania w ramach innowacji prowadzić będę wykorzystując metody aktywizujące, które poprzez swoją atrakcyjność mają motywować młodzież do twórczego wysiłku i intensywnego działania, dążenia do wiedzy i nabywania umiejętności.
Zakładam, że wszystkie działania, które zmierzam podjąć w ramach innowacji pedagogicznej przyczynią się do wzrostu samodzielności naszych wychowanków i wyposażą ich w pewność siebie, wiarę we własne możliwości, umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach, a to z kolei ułatwi im funkcjonowanie w środowisku otwartym.
Programem objęta będzie młodzież kończąca w danym roku szkolnym naukę w szkole branżowej. Program zakłada czynne uczestnictwo uczniów/ w razie potrzeb/ w wyposażeniu ich w wiedzę, umiejętności i kompetencje zawodowe oraz życiowe.
Sylwia Kruk
KOŁO CZYTELNICZO-RECYTATORSKIE DLA UCZNIÓW BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA ma na celu:
Przygotowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w kulturze.
Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy, techniki głośnego czytania oraz recytacji z odpowiednią artykulacją, akcentem, tempem, rytmem i intonacją.
Uwrażliwianie na sztukę, pobudzanie dzieci i młodzieży do działań artystycznych.
Na zajęciach koła uczniowie poznają wartościowe utwory z zakresu literatury polskiej, będą potrafili kontrolować własną wymowę, wzbogacą słownik czynny i bierny, będą uczestniczyli w przedstawieniach teatralnych, konkursach recytatorskich, rozwiną uzdolnienia aktorskie. Będą prezentować różne utwory młodszym kolegom ze szkoły podstawowej.
"Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.” Wisława Szymborska
Joanna Ryszka